Yu&me tiny tomato
De broers Tom en Bas van Westburg BV zijn super innovatieve en vooruitstrevende tomatentelers uit Grubbenvorst Limburg. Ze telen in hun hyper moderne kassen op duurzame wijze heerlijke mini tomaatjes. Pit ontwikkelde dit food concept voor hun nieuwe tomatenras Luvion.
story
Yu&Me tomaatjes zijn super tiny van formaat maar groots in smaak! Ze zijn crispy, lekker zoet en super duurzaam.
In Grubbenvorst worden deze kleine heldjes geteeld in de planetproof kassen van Ton en Bas. Ze zijn onbespoten, van Nederlandse bodem harstikke planetproof en handgeplukt.
Alle grootse avonturen beginnen klein!
Je ziet het, size does matter!
handgeplukt in nederlandse kas
alle grote avonturen beginnen klein
premium duurzaam borrelmoment

premium duurzaam genieten
In Grubbenvorst gebeuren mooie dingen. Daar telen Ton en Bas al jaren de lekkerste tomaatjes. Maar deze tomaatjes zijn wel heel bijzonder. Ze zijn uniek in Europa, ze zijn fris, zoet, super klein maar groots in smaak. Deze Yu&Me tomaatjes zitten in een premium doosje met schuifslede waardoor je ze zo op je borrelplank schuift.
concept marketing merk & product strategie
Yu&Me is ontwikkeld voor Bas en Ton van Westburg B.V. in samenwerking met BASF, Royal ZON, Jan Linders, Van Eigen Bodem en Remmert Dekker
De ondernemers achter Yu&Me willen laten zien dat duurzaamheid, biodiversiteit en premium lokaal genieten hand in hand kunnen gaan.
Yu&Me is ontwikkeld als premium borrelproduct voor fresh retail. De unieke borrelverpakking speelt in op het premium genietmoment
een prachtig keten project van zaadje tot tomaatje
Dit project heeft vele partijen samengebracht. Van zaadveredelaar tot teler en van conceptontwikkelaar tot veilinghuis en Retailer. In samenwerking met BASF vegetable seeds (Nunhems) is er een uniek ras ontwikkeld. Dat ras is vervolgens door Royal ZON Fruit & Vegetables en Westburg B.V. geteeld en ontwikkeld. Retailer Jan Linders zorgde voor directe distributie en beschikbaarheid bij de consument. Pit Food Concepts ontwikkelde het concept, de marketinginsteek en de merk & product strategie. Dries bedacht deze duurzame tomaten verpakking en ontwikkelde het samen met Remmert Dekker. Laura Voet ontwierp de huisstijl en de verpakking. Een mooi ketenproject van start tot finish!